Instagram

Taart

De laatste dagen van 2013 zijn alweer aangebroken! Je zou het niet zeggen als je naar buiten kijkt, wat een stralend weer vandaag! Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne Kerstdagen hebben gehad, met veel gezelligheid! Wij hebben het heerlijk gevierd met elkaar, met veel lieve pakjes onder de boom en veel lekker eten natuurlijk!
Ik maakte zelfs een heuse Kerst taart! Ik wilde al zo lang een keer een taart versieren met marsepein, zoals je dat soms in kookprogramma's of op bak-blogs ziet. En het is gelukt! Hij is heerlijk geworden! :D

The last days of 2013 are here! I hope you've all had a lovely Christmastime, with lots of joy and cheer! We had a wonderful Christmas with many gifts under the tree and of course, declicious food! I even made a Christmas cake! I always wanted to try decorating a cake with marzipan, and it turned out great! :D


Eerst heb ik, of eigenlijk deed Pap al het werk, een ronde cake gebakken. De volgende ochtend, toen hij goed was afgekoeld, heb ik 'm doorgesneden en met een laagje botercrème en jam besmeerd. Bovenkant er weer op, lustig smeren met de botercrème, en toen kon het marsepeinrollen beginnen! Met een eland koekvormpje van Ikea creëerden Mam en ik ons 'Noorse trui' design. :) 


First, Dad and I had to bake a cake, kind of essential! ;) And when it had cooled of, I sliced it and spread a layer of buttercream and strawberry jelly on the bottom part of the cake, put the top back on and spread buttercream all around!
After that, we covered the cake with a nice, thin layer of marzipan, yum! And with the help of a moose cookie cutter from Ikea Mum and I finished our 'Norwegian sweater' design. :)


Hebben jullie ook iets speciaals gemaakt voor Kerstmis?
Did you made something special for Christmas too?

Hele fijne laatste dagen van het jaar!
Happy last days of the year!

Reacties

  1. een prachtige taart,
    alvast een heel goed 2014
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze ziet er zo heerlijk uit, bijna zonde om in te bijten!
    Ik wens je een fijne eindejaarswisseling
    en een gelukkig, gezond & creatief 2014!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt en mooie kersttaart gemaakt
    Een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm, dat ziet er lekker uit.
    Fijne eindejaarsfeesten
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er mooi uit. En zo te zien smaakt hij ook erg lekker. Ziet er altijd erg moeilijk uit om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bijna te mooi om op te eten! Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige taart is het geworden. Ook leuk dat teamwork

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het is een prachtige taart geworden hoor. Inderdaad zonde om op te eten, maar ja, ook weer zonde om niet op te eten, want hij ziet er ook erg smakelijk uit. hihi.
    Heel goed 2014.
    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke taart! Ik maakte dit jaar eens een keer niks, was ook wel relaxed ;). Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke taart en hij smaakte vast heerlijk. Ik had de dag voor kerst ook bakdag maar dat had je volgens mij al gezien. Goed 2014. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er lekker en mooi uit!
    Liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie taart gemaakt. Ik maak met kerst al jaren een Dundee cake, een recept uit een oude Ariadne. Een echte Engelse cake, meestal doe ik er een suikerlaag overheen, maar dat is wel heel erg zoet.
    Fijne jaarwisseling, en de taart is nu zeker al op ?
    Groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat ziet er mooi en lekker uit
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens je een creatief, gezond en geweldig 2014, zonnige groeten uit Rio, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Woow, what a fantastic cake! ♥ Great job :-)
    ~~~ Happy New Year !!! ~~~

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooh, wat een leuk idee zeg, zo'n Noorse-trui-taart :D

    Nog de beste wensen!
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Populaire posts